З метою виявлення і
пропаганди кращого педагогічного досвіду з питань удосконалення
навчально-виховного процесу у гуртках науково-технічного напрямку позашкільної
освіти, духовного виховання та розвитку дітей і молоді, щороку в Закарпатському
обласному центрі науково-технічної творчості учнівської молоді проводиться
конкурс на кращу методичну розробку серед педагогів позашкільних навчальних
закладів області.
На конкурс в цьому році було
представлено 67 робіт, які надійшли з Рахівського районного центру
науково-технічної творчості, Мукачівського еколого-натуралістичного центру
учнівської молоді, Мукачівської станції
юних техніків, Хустського районного
центру науково-технічної творчості учнівської молоді, Іршавської районної
станції юних техніків, Рахівського районного будинку дитячої та юнацької
творчості, Закарпатського обласного центру науково-технічної творчості
учнівської молоді, Тячівського районного центру дитячої та юнацької творчості,
Великоберезнянського районного центру позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом,
Виноградівського районного центру позашкільної роботи з дітьми, Ужгородського
районного центру дитячої творчості, Свалявського районного Будинку школярів,
ПАДІЮНу.
У конкурсних роботах
було розкрито сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу,
представлено кращий досвід педагогічних працівників позашкільних навчальних
закладів науково-технічного та художньо-естетичного напрямків.
Конкурс проводився у
таких номінаціях: «Психолого-педагогічні аспекти позашкільної освіти»
(методичні рекомендації, описи досвіду роботи тощо), «Організація
навчально-виховного процесу» (навчальні посібники, розробки навчальних тем,
розділів, окремих занять, навчальні технології, програми, методичні
рекомендації), «Дидактичні матеріали» (проекти, технології виготовлення
виробів, навчальні посібники, сценарії масових заходів, описи, креслення, схеми
тощо).
Аналіз робіт, надісланих
на конкурс, свідчить про різноманітність педагогічних підходів до вирішення
проблемних освітніх питань науково-технічної та художньо-естетичної творчості.
Запропоновані різні форми роботи з учнями у позаурочний час: сценарії,
заняття-змагання, технології виготовлення виробів та інше. Найбільше
представлено сценаріїв масових заходів і матеріалів методики викладання окремих
занять гурткової роботи.
Більшість робіт
відзначається актуальністю та глибиною змісту, практичним спрямуванням. Поряд з
тим слід відзначити, що частина робіт не відповідає умовам конкурсу. Навчальні
посібники, орієнтовані на надання практичної допомоги керівникам гуртків,
представлені у незначній кількості.
|