Методична робота – це заснована на
досягненнях науки та передового педагогічного досвіду система аналітичної,
організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, інформаційної
діяльності з підвищення наукового та загальнокультурного рівня педагогічних
працівників.
Основними завданнями методичної роботи є :
- підтримка
педагога в його соціалізації, розвитку особистісного професійного потенціалу,
оновленні професійного досвіду, самоактуалізації;
- створення
умов для збагачення загальної і педагогічної культури;
- контроль і
аналіз навчально-виховного процесу, його результативності;
- стимулювання
колективної творчості та ініціативи членів педагогічного колективу.
Організація методичної роботи
У
Закарпатському обласному центрі науково-технічної творчості учнівської молоді директор
визначає організаційну структуру методичної роботи, провідні проблеми для
роботи над ними педагогічного колективу, рекомендує голову методичної ради,
погоджує з ним плани роботи, створює сприятливі умови для методичної роботи,
забезпечує участь педагогічних працівників у позашкільній системі підвищення
кваліфікації; заступник директора відповідає за планування методичної роботи,
розробляє плани роботи, розглядає та надає на узгодження з директором плани
роботи завідувачів відділами, методистів, організовує роботу всіх методичних
ланок закладу, координує їх діяльність, інструктує методичний актив,
організовує роботу методичного кабінету.
Організаторами
методичної роботи у позашкільному навчальному закладі є завідувачі відділами,
методисти. Вони працюють над технологією педагогічного процесу, сприяють його
науково-методичному забезпеченню.
Форми роботи методичного відділу
ЗОЦНТТУМ:
- оперативні методичні наради;
- семінари-практикуми;
- консультації;
- самоосвіта;
- атестація;
- курсова підготовка;
- майстер-класи, тренінги;
- взаємовідвідування;
- занять;
- масові заходи;
- конкурси, виставки;
- звіти про роботу;
Методична рада
У системі
методичної роботи ЗОЦНТТУМ важливу роль відіграє методична рада, яка
створюється для забезпечення систематичного та кваліфікованого керівництва
методичною роботою в центрі. Діючи на правах дорадчого органу, вона розглядає
проблеми педагогічної майстерності, організації вивчення, узагальнення та використання
передового педагогічного досвіду, впровадження досягнень науково-педагогічної
науки у позашкільну практику.
Рада охоплює
своїм впливом усіх педагогічних працівників центру. До компетенції методичної
ради входять координація та кооперація науково-методичної роботи педагогічного
колективу, визначення кінцевих і проміжних цілей та завдань цієї роботи, пошук
вивчення проблем, якими опікується педагогічний колектив, вироблення загальної
педагогічної платформи, формування у всіх і кожного зокрема єдності знань,
переконань і діяльності.